με την Λυδία Κονιόρδου
Πάντα με στόχο την εκπαίδευση του νου, της ψυχής και του σώματος και με πλαίσιο την πλούσια φύση του Πηλίου, το Θέατρο Αλώνι πραγματοποίησε το καλοκαίρι του 2015, για πρώτη φορά, ένα Σεμινάριο Αρχαίου Δράματος με εισηγήτρια την – κορυφαία στο είδος – Λυδία Κονιόρδου και θέμα τις Βάκχες του Ευριπίδη.
Μια σειρά από μοναδικές δράσεις ήταν αυτό που έκανε τις δύο εβδομάδες του σεμιναρίου μια πραγματικά ξεχωριστή εμπειρία. Η καθημερινή πεζοπορία προς το ξωκλήσι του Αϊ-Λιά μέσα από τα παραδοσιακά καλντερίμια του χωριού, η πρακτική έρευνα και ανάλυση του κειμένου, η εξειδικευμένη σωματική και φωνητική εξάσκηση σε υπαίθριο χώρο, η ανάβαση προς την τοποθεσία Κρομμύδα και το πυκνό δάσος με τις οξιές μέσα σε προσωπική και συλλογική σιωπή βοήθησαν τους 32 συμμετέχοντες σπουδαστές και ηθοποιούς να προσεγγίσουν και να βιώσουν το ιδιαίτερα απαιτητικό είδος του αρχαίου δράματος με όλες τους τις αισθήσεις.
Αποτέλεσμα όλης της δημιουργικής διαδικασίας ήταν η παρουσίαση - παράσταση στο Θέατρο Αλώνι με τη συμμετοχή ντόπιων μουσικών (Γιάννης Καραμανιώλας - νταούλι, Λαυρέντης Νίτης - ζουρνάς/φλογέρα) και τη συμβολή του θεατρολόγου Βάλτερ Πούχνερ, καθώς και με την παρουσία πλήθους κόσμου που καταχειροκρότησε το εγχείρημα των μαθητευόμενων με μεγάλο ενθουσιασμό και συγκίνηση.
Επίσης συγκινητική ήταν και η φιλοξενία των κατοίκων του χωριού, οι οποίοι «αγκάλιασαν» όλους τους συμμετέχοντες κατά της διαμονή τους στο χώρο του σχολείου και στους ξενώνες της περιοχής. Ενώ τα σχόλια των ίδιων των ηθοποιών και σπουδαστών που πήραν μέρος στο σεμινάριο αποτελούν την πιο τρανταχτή απόδειξη για τη συνέχιση και εδραίωση αυτού του καλλιτεχνικού θεσμού για τα χρόνια που ακολουθούν:
«Δεδομένου ότι το αρχαίο δράμα είναι ένα είδος υψηλών απαιτήσεων που εκτός από σωματική απαιτεί και ενεργειακή δύναμη ήταν πολύ σημαντικό για μένα να προσπαθήσω και να δοκιμαστώ σε συνθήκες ανοιχτού χώρου…»
Δέσποινα Α.
«Μέσα από αυτή την ισχυρή επαφή με το περιβάλλον, κατέστη πολύ πιο ουσιώδης η επαφή μου με το κείμενο που μελετήσαμε αλλά και με το αρχαίο δράμα εν γένει. […] Οι γνώσεις που πήρα όσον αφορά τις τεχνικές ενός ηθοποιού, την προσέγγιση ενός ρόλου του αρχαίου δράματος και την ανάλυση του κειμένου είναι πολύτιμες.»
Θάλεια Σ.
« Η κα Κονιόρδου, ο πυρήνας αυτού του σεμιναρίου, με το δικό της μοναδικό και μαγικό τρόπο ενοποίησε το θέατρο, τους ανθρώπους, τη φύση, τους χωριανούς ώστε σε όλη τη διαδικασία να υπάρχει μια συνεχής ροή.»
Φωτεινή Κ.